Ви задумувались про як з’явились айдоли в Кореї? Багато хто думає, що батьківщина культури айдолів – Південна Корея, адже саме там вона розквітає пишними кольорами. Однак, це не зовсім так.
Насправді вони з’явилися у Японії, і звідти цей культурний феномен перекочував через море на Корейський півострів. Поняття «айдол» поширилося у Японії 1970-х роках. До цього моменту, звичайно ж, у Японії існували знаменитості, яких називали просто «зірками», проте назва «айдол» малося на увазі новий тип артиста. Відтепер «Айдол» називався образ, створений для співака, який почав успішно продаватися. Також вважається, що айдол – це той персонаж, який розділяє зі своїми фанатами їхнє дорослішання і життя яке здається просто мрією, а зовнішній вигляд зачаровує.
Першими японськими айдолами стали молоді дівчата, для яких створювався милий та безневинний образ. До них відносяться дівчата музичних гуртів «Onyanko Club», «Wink», «Pink Lady» та інші. Крім музичних гуртів просувалися і соло артисти, такі як Акіна Накаморі, Сейко Мацуда та інші. Багато перших айдолів засяяли на сцені завдяки ТВ-шоу Сута тандзьобі, що можна перекласти як Народження зірки. Ця програма транслювалася у 1971 році, і саме вона сприяла популяризації нових артистів.
Однак згодом культура айдолів вийшла за межі Японії, перебравшись до її найближчої сусідки – Південної Кореї. У 1990-х роках у Південній Кореї з’являється перший музичний гурт, що складається з хлопців, під назвою Н.О.Т, учасників якого вже можна вважати айдолами. Корейські айдоли врахували досвід різних артистів і зібрали в собі найкраще від американських музичних виконавців та японських зірок.
Спочатку цільовою аудиторією нових артистів були південнокорейські слухачі, проте через роки у к-поп айдолів з’явилися шанувальники не тільки в країнах Азії (Китай, Південна Корея та Японія), а й у Європі та США.
Читайте також: Район Ітевон
Проте економічна криза, що вибухнула в Південній Кореї, значно вплинула на сприйняття айдолів. Вся розважальна індустрія стала максимально комерційним проектом, який незабаром переріс до однієї з найприбутковіших статей доходів Південної Кореї.
Однак що ж сталося з японськими айдолами, популярність яких помітно знизилася?
З недавнього часу в Японії широку популярність набувають віртуальні айдоли, які створюються та керуються за допомогою програми. До таких айдолів належить Міку Хацуне, а також Кайдо Асука у дуеті з Ітігоя Каната з Virtual Johnny’s Project.
За допомогою інтернету фанати можуть взаємодіяти зі своїми улюбленими віртуальними артистами, а також брати участь в он-лайн концертах та трансляціях.